Euro 7 - Câteva realități despre viitoarea normă de poluare propusă în UE
Euro 7 este noua normă de poluare a vehiculelor propusă de Comisia Europeană, care urmărește să extindă standardele actuale de emisii poluante (Euro 6). Dar care este impactul real al Euro 7 asupra mediului înconjurător, consumatorilor, competitivității industriale și dincolo de acestea?
Concentrându-se pe fapte și date, industria auto europeană analizează câteva realități privind Euro 7.
Un progres semnificativ s-a făcut în UE în ceea ce privește reducerea poluării sub standardele actuale Euro 6 iar noua normă Euro 7 este puțin probabil să aibă un impact semnificativ și poate chiar să fie contraproductiv, deoarece există riscul încetinirii înnoirii flotei auto.
Investițiile întregii industrii auto sunt orientate către decarbonizarea transportului rutier, ceea ce va permite atingerea neutralității climatice și abordarea calității aerului. Euro 7 poate pune în pericol tranziția spre o economie mai verde și mai puțin poluantă.
Viitoarea normă Euro 7 este o reformă complicată și costisitoare. Va duce la creșterea prețurilor pentru consumatori și operatori, care riscă să păstreze vehiculele lor mai vechi și mai poluante pentru o perioadă mai lungă de timp. Acest lucru ar fi dăunător pentru mediul înconjurător și disruptiv pentru producătorii de vehicule.
În loc să simplifice reglementările Euro 6, propunerea Euro 7 este mult mai riguroasă pentru mașini și furgonete, iar pentru camioane presupune o revizuire completă - implicații ce necesită miliarde de euro investiții.
Producătorii auto europeni au nevoie de timp suficient pentru a dezvolta și implementa tehnologii de reducere a emisiilor la noi vehicule. În forma sa actuală, norma Euro 7 conține termene nerealiste din punct de vedere al ingineriei.
Industria auto europeană este unul dintre cei mai importanți factori ai creșterii economice a UE iar Euro 7 poate însemna ca anumite modele și segmente de vehicule să nu mai fie produse în UE, punând în pericol progresul și tranziția spre o industrie auto verde, productivă și profitabilă.
Mai mult, propunerea Euro 7 este mult mai strictă decât alte standarde de emisii globale. Tehnologia de ultimă generație înseamnă că emisiile de gaze de eșapament sunt greu măsurabile, iar industria auto este preocupată de faptul că implementarea normelor Euro 7 va fi dificilă și costisitoare.
Cu toate acestea, unele voci susțin că implementarea normelor Euro 7 este necesară pentru a proteja sănătatea publică și pentru a lupta împotriva încălzirii globale. Aceste voci atrag atenția asupra faptului că emisiile de noxe și particule fine au un impact semnificativ asupra sănătății umane, iar Euro 7 ar putea ajuta la reducerea acestui impact.
În concluzie, Euro 7 este o propunere controversată, care a atras atât susținere cât și critici din partea industriei auto și a societății civile. În comparație cu Euro 6 și electrificarea, Euro 7 ar reduce emisiile de oxid de azot cu doar 2-4%, în timp ce ar crește prețul de achiziție al unui nou vehicul în medie cu 2000 de euro. În schimb, Euro 6 și electrificarea ar putea reduce emisiile de oxid de azot cu 80% până în 2035, ceea ce ar face ca viitoarea normă Euro 7 să pară mult mai puțin eficientă și extrem de costisitoare.